- TURNIERREGELN 2016-

- TOERNOOIREGLEMENT 2016-

- TOURNAMENTRULES 2016-



TURNIERREGELN (D)

1. Reglement: Die Spiele werden gemäß den Vorschriften der „International Football Association Board“ der FIFA und der Satzung des D.F.B. abgehalten. Der Turnierveranstalter hat die erforderliche Genehmigung zur Turnieraustragung von dem D.F.B. erhalten. Der Turnierveranstalter wird eine Turnierkommission einberufen, die für die gesamte Turnierabwicklung verantwortlich sein wird.
2. Schiedsrichter: Die Spiele werden von Schiedsrichter, angeschlossen beim D.F.B., geleitet. Jede Mannschaft muß eine Person als Linienrichter zur Verfügung stellen.
3. Mannschaften: Mannschaften die die Genehmigung ihres Fussballbundes erhalten haben, sind zur Teilnahme an diesem Turnier berechtigt.
4. Teamleiter: Jede Mannschaft muß begleitet sein von einem Teamleiter, älter als 18 Jahren. Dessen Name, Adresse und Geburtsdatum sind auf der Spielerliste zu erwähnen. Der Teamleiter ist verantwortlich für das Benehmen der Spieler, nicht nur am Sportgelände, sondern auch an anderen Aufenthaltsorten die den Teilnehmern zur Verfügung stehen.
5. Kategorien:
B-Jugend Stichtag ist 01.01.1999
C- Jugend ist 01.01.2001
D-Jugend ist 01.01.2003
E- Jugend ist 01.01.2005


Kontrolle: Vor Turnieranfang muß der Teamleiter eine Spielerliste, auf der pro Spieler Name/Geburtsdatum/ Rückennummer erwähnt sind, beim Turniersekretariat
einreichen. Alle Spieler müssen im Besitze sein von einem offiziellen Personalausweis, der zu jedem Moment vorzulegen ist.
6. Spieldauer:
Kategorie B/C/D/E: 2 x 15 Minuten
Endspiele: 2 x 15 Minuten
7. Rangliste: Gruppenspielen: Die Rangliste wird festgestellt auf Grundlage der Anzahl Punkte. Die Punkte werden wie folgt zugeteilt: Sieg 3 Punkte, Unentschieden 1 Punkt und Verlust 0 Punkte. Falls mehrere Mannschaften punktgleich geendet sind, wird die Rangliste wie folgt festgestellt: 1. Tordifferenz, 2. die meist erzielten Tore, 3. das Ergebnis der direkten Begegnung, 4. Losverfahren. Zwischenrunde: Bei Unentschieden erfolgt ein Elfmeterschießen nach den Regeln der F.I.F.A. Endspiele: Bei Unentschieden erfolgt ein Elfmeterschießen nach den Regeln der F.I.F.A.
8. Spiele: Vor jedem Spiel übermittelt der Teamleiter dem Schiedsrichter eine Spielerliste worauf auch die Ersatzspieler eingetragen sind. Pro Spiel sind alle 5 Spieler (einschl. 1 Torwart) der maximal 5 genannten Ersatzspieler auf der Spielerliste einsatzfähig.
9. Jeder Verein soll ein sich deutlich von den Vereinsfarben unterscheidendes Ersatztrikot mitbringen: Wenn vor Spielanfang der Schiedsrichter entscheidet, daß die
Vereinsfarben der Mannschaften sich zu viel gleichen, so soll der erstgenannte Verein im Ersatztrikot spielen.
10. Disziplinarmaßnahmen: Falls ein Spieler vom Feld verwiesen worden ist oder eine Verwarnung bekommen hat, wird der Schiedsrichter die Turnierkommission sofort nach dem Spiel darüber in Kenntnis setzen. Ein Spieler der vom Platz verwiesen worden ist oder zwei offizielle Verwarnungen erhalten hat, wird für das nächste Spiel gesperrt. Alle Berichte bezüglich Fehlverhalten werden vom Turnierveranstalter an den nationalen Fußballverband geschickt, der diese Berichte an die diesbezüglichen anderen nationalen Verbände weiterleiten wird.
Im Falle von Gruppenspielen werden alle Ergebnisse einer Mannschaft ungültig erklärt, falls:
– die betreffende Mannschaft ohne wichtigen Grund
nicht rechtzeitig beim Spiel anwesend ist;
– die betreffende Mannschaft mit einem nicht berechtigten
Spieler gespielt hat;
– der Schiedsrichter den Beschluß faßt, das Spiel wegen
schlechtem Benehmen der Spieler der betreffenden
Mannschaft abzubrechen.
In den Zwischen- und Endrunden (wenn es sich nicht handelt um Gruppenspiele) verliert in den obenerwähnten Fällen die betreffende Mannschaft mit 0:3.
11. Einsprüche: Einsprüche in Bezug auf Entscheidungen des Schiedsrichters sind nicht möglich. Einsprüche in Bezug auf andere Angelegenheiten müssen spätestens 15 Minuten nach dem Spiel vom Teamleiter beim Turnierausschuß schriftlich eingereicht werden. Der Turnierausschuß entscheidet ebenfalls über Angelegenheiten die im Reglement nicht vorgesehen sind. Die Entscheidungen des Turnierausschusses sind bindend.
12. Spielplan: Der Turnierausschuß hat das Recht den Spielplan im Falle von unvorhergesehenen Umständen abzuändern.
13. Haftung: Die teilnehmenden Vereine sind selber verantwortlich für eine angemessene Versicherung der Spieler. Der Veranstalter und Euro-Sportring haften nicht für Personenschäden und Sachbeschädigungen bzw. das Abhandenkommen von Besitztümern der Teilnehmer.


T O E R N O O I R E G L E M E N T (NL)

1. Reglement: De wedstrijden worden gespeeld volgens de regels van de „International Football Association Board“ van de FIFA en het reglement van de D.F.B. De bovengenoemde toernooi-organisator heeft de benodigde toestemming tot het houden van het toernooi verkregen van de D.F.B. De toernooiorganisator stelt een toernooicommissie samen die verantwoordelijk is voor de gehele toernooi-uitvoering.
2. Arbitrage: De wedstrijden worden geleid door scheidsrechters aangesloten bij de D.F.B. Ieder team dient een persoon als grensrechter beschikbaar te stellen.
3. Teams: Teams die de goedkeuring van hun nationale voetbalbond hebben gekregen zijn rerechtigd aan dit toernooi deel te nemen.
4. Teamleider: Ieder team moet worden begeleid door een teamleider ouder dan 18 jaar. Zijn naam, adres en geboortedatum dienen op de spelerslijst te worden vermeld. De teamleider is verantwoordelijk voor het gedrag van de spelers, zowel op het sportcomplex als in andere accommodaties, die voor de deelnemers beschikbaar zijn gesteld.
5. Categorieën:
B. Spelers geboren op of na 01. 01. 1999
C. Spelers geboren op of na 01. 01. 2001
D. Spelers geboren op of na 01. 01. 2003
E. Spelers geboren op of na 01. 01. 2005
Controle. De teamleider moet voor aanvang van het toernooi de spelerslijst waarop per speeler naam, geboortedatum en rugnummer zijn vermeld, op het toernooisecretariaat overhandigen. Alle spelers dienen in het bezit te zijn van een officieel legitimatiebewijs dat op elk moment getoond moet kunnen worden. Dezelfde speler mag tijdens het gehele toernooi in slechts één team uitkomen. No Suspens! No Dispensatie!
6. Speelduur:
Categorie B/C/D/E: 2 x 15 min.
Finales: 2 x 15 min.
7. Plaatsing - poulewedstrijden: De ranglijst wordt bepaald door het aantal punten. De punten worden als volgt gegeven: winst 3 punten, gelijkspel 1 punt en verlies 0 punten. Indien meerdere teams een gelijk aantal punten hebben behaald, wordt de rangschikking als volgt bepaald: 1. doelsaldo, 2. hoogst aantal gescoorde goals, 3. uitslag onderlinge wedstrijd, 4. loting. Plaatsing - vervolgronden: Bij gelijk spel worden strafschoppen genomen volgens de regels van de Internationale Football Association Board van de FIFA. Plaatsing - finales: Bij gelijk spel worden strafschoppen genomen volgens de regels van de Internationale Football Association Board van de FIFA.
8. Wedstrijd: Voor de wedstrijd overhandigt de teamleider de scheidsrechter de spelerslijst inclusief reservespelers. Per wedstrijd zijn alle 5 spelers (inclusief 1 keeper) van de maximaal 5 op de spelerslijst genoemde reserves inzetbaar.
9. Indien vóór aanvang van een wedstrijd naar het oordeel van de scheidsrechter de clubkleuren van beide teams te weinig verschillen, is de eerstgenoemde vereniging verplicht te spelen in een tenue van afwijkende kleur.
10. Disciplinaire maatregelen: Indien een speler uit het veld is gestuurd of een waarschuwing heeft gekregen, zal de scheidsrechter de toernooicommissie direct na de wedstrijd hierover informeren. Een speler, die uit het veld is gestuurd of 2 officiële waarschuwingen heeft gekregen, wordt voor de volgende wedstrijd uitgesloten. Alle rapporten over wangedrag zullen door de toernooi-organisator naar de nationale voetbal bond worden gestuurd die deze rapporten zal doorsturen naar de betreffende andere nationale bonden.
In geval van poulewedstrijden zullen alle resultaten van een team ongeldig verklaard worden, indien:
– dat team zonder geldige reden niet op tijd aanwezig
is;
– dat team met een niet gerechtigde speler uitkomt;
– door wangedrag van de spelers van dat team de
scheidsrechter besluit de wedstrijd te staken.
In de tussen- en eindronden, indien géén sprake is van
poulewedstrijden, verliest in de hierboven genoemde
gevallen het betreffende team automatisch met 0:3.
11. Protesten: Protesten met betrekking tot beslissingen van de scheidsrechters zijn niet mogelijk. Protesten met betrekking tot andere aangelegenheden moeten uiterlijk 15 min. na afloop van de wedstrijd door de teamleider bij de toernooicommissie schriftelijk worden ingediend. De toernooicommissie besluit tevens over aangelegenheden waarin dit reglement niet voorziet. Het besluit van de toernooicommissie is bindend.
12. Wedstrijdprogramma: De toernooicommissie heeft het recht om in geval van onvoorziene omstandigheden, het wedstrijdprogramma te wijzigen.
13. Aansprakelijkheid: De deelnemende clubs zijn zelf verantwoordelijk voor een adequate verzekering van de spelers. De organisatoren en Euro-Sportring zijn niet aansprakelijk voor persoonlijk letsel en verlies of diefstal van eigendommen van de deelnemers.


RULES (E)

1. Rules:  All matches shall be played in accordance with the Laws of the game as laid down by the International Football Association Board, as issued by F.I.F.A and in
accordance with the rules of the D.F.B. The organising club, above, has received the necessary permission to host the tournament from the D.F.B. The organising club shall form an organising committee (tournament committee) which shall be responsible for all arrangements in connection with the competition.
2. Referees: All matches will be controlled by referees affiliated to the D.F.B. Each team must designate one person to act as linesman.
3. Teams: Teams sanctioned by their national football association are entitled to participate in this tournament.
4. Team Leader: Every team must be accompanied by an adult (over 18 years of age ). The name, address and date of birth of this adult must be printed clearly on his team’s registration sheet. This adult will be deemed to be the team leader and he will be responsible for the behaviour of his players, on and off the field of play. He will be held responsible for the actions of his team within the sports complex and within all other facilities available to the group.
5. Age categories:
B - Boys born on or after 01.01.1999
C - Boys born on or after 01.01.2001
D - Boys born on or after 01.01.2003
E - Boys born on or after 01.01.2005 (7-a-side)
Age Control: Prior to commencement of the tournament the team leader must submit, to the tournament committee, a registration sheet which contains the full name, date of birth and shirt number of every player in his team. All players must provide proof of their age and identity. They may be asked to show this proof at any time.
6. Duration of Play:
Categories: Preliminary Rounds. Finals.
B/C/D/E 2 x 15 mins. 2 x 15 mins.
7. Placing matches - preliminary rounds: The final positions of teams in the preliminary rounds will be determined by the number of points attained. The points system applied will be: 3 points for a win, 1 point for a draw, 0 points for a loss. Where teams are level on points in their group the following will apply: 1) goal difference, 2) most goals scored, 3) the result of the mutual match, 4) the drawing of lots. Placing matches - Intermediate rounds: In the event of a draw, penalty kicks will be taken in accordance with the system laid down by the International Football Association Board in order to determine the winners. Placing-finals: In the event of a draw, penalty kicks will be taken in accordance with the system laid down by the International Football Association Board in order to determine the winner.
8. Team Sheets and Substitutions: Prior to each game the team leader must hand to the referee a teamsheet which must give each player’s name, number and date of birth (including substitutions). All five players (including one goalkeeper) from 5 named substitutes on the teamsheet may be played at any time during the game.
9. Every team is obliged to bring a second choice strip of contrasting colour. If, according to the referee, before the start of the match, the colours are too similar then the team mentioned first in the programme must change.
10. Discipline: When a player is sent from the field or is given a caution, the tournament committee will be notified immediately after the match by the referee. Any player who has been sent off or has received two cautions is not eligible to play in their team’s next game. Note: All misconduct reports arising from the tournament will be forwarded to the National Association of the host club who will forward these reports to the National Associations concerned.
In case of groupmatches (= placing matches - preliminary rounds) all results of a team will be rendered invalid in the following cases:
- if that team is late for a game without a valid reason,
- if that team uses an ineligible player,
- if the referee has to abandon a game due to misconduct
- of players of that team.
In the intermediate- and final rounds (if there is no question of groupmatches) the team concerned looses in the cases mentioned automatically its match with the
result 0-3.
11. Protests: The referees decision in all matters concerning points of play shall be final and binding, therefore protests in this area are not accepted. All other protests should be made only by the responsible team leader to the tournament committee no later than 15 minutes after the match. The tournament committee’s decision on all protests is final and binding. The tournament committee also decides in cases not foreseen in these tournament rules.
12. Schedule: The tournament committee has the right to alter the competition schedule should unforeseen circumstances occur.
13. Responsibility: It is the responsibility of each team to make sure that adequate insurance cover is provided for their players. The tournament organisers and Euro-Sportring are not responsible for damage to, and loss or theft of possessions or equipment of participants or clubs. They are also not responsible for personal harm or injury to participants.



SG Hameln 74 e.V.
Heinestraße 7a, 31787 Hameln
E Mail  sghameln74@t-online.de